Током октобра 2022. године у оквиру програма „Заштита животне средине“ низом активности (радионице, предавања, презентације, израда паноа, шетња) у ОШ „22 децембар“ у Доњој Трепчи обележили смо Дан заштите озонског омотача (16 септембра), Дан пешачења (18 октобар), Светски дан борбе против пушења (18 октобар), Светски дан жаштите животиња (4 октобар), Дан здраве хране (16 октобар).
Активности са ученицима од V-VIII разреда реализовале су Стојадинка Чакаревић, наставница биологије и Жељка Ножинић Голубовац, школски психолог.
Поводом обележавања Дана заштите озонског омотача, ученици VIII разреда израдили су плакат.
Светски дан заштите животиња обележили смо кроз активности ученика VI и VIII разреда. Након уводног дела – предавања о угроженим животињским врстама, ученици VI разреда од припремљеног материјала израдили су плакат о заштићеним животињским врстама.
Ученици осмог разреда имали су задатак да истраже, а потом сликом и текстом прикажу заштићене животињске врсте нашег краја. Израдили су плакат са сликама неколико заштићених животињских врста у Овчар Бањи. Испод слике сваке животиње исписали су њен латински назив. Изради плаката претходило је упознавање са одликама тих животињa, истакнут је значај и разлози заштите угрожених врста.
Светски дан борбе против пушења– Жељка Ножинић Голубовац је ученицима седмог разреда одржала радионицу о пушењу под називом „Неки људи пуше-неки не“.
Међународни дан пешачења обележили смо шетњом ученика петог разреда по околини школе. Наглашен је значај кретања за здравље човека, утицај физичке неактивности на развој обољења и слабљење организма. Истакли смо деци да је пешачење врло приступачан извор активности, нарочито њима, јер га могу упражњавати сви свакодневно. Поменути су и неки нездрави стилови живота попут пушења и излагања штетним зрачењима телефона и рачунара. Ученици су направили плакат.
Светски дан здраве хране– ученицима седмог разреда одржали смо радионицу на тему здраве исхране где смо разговарали о исхрани, подели намирница, комбиновању различиих намирница и значају разноврсне исхране на развој и здравље. Ученици су имали задатак да прикажу њихово виђење здравог јеловника за један дан.